statiunea bansko buglaria
Calatorii

Revelion la Bansko

Anul acesta a fost primul  in care am ales sa ne petrecem noaptea de Revelion in alta tara. Asa ca am ales ceva in apropiere, si anume Bansko din Bulgaria.

Auzisem ca e raiul schiorilor, ca statiunea e frumoasa si merita drumul. Asa ca impreuna cu alte 2 cupluri ne-am facut rezervare prin luna octombrie. Am gasit o oferta ok printr-o agentie, am platit 50% la rezervare si 50% la finalul lunii noimebrie.

Am plecat pe data de 28 dec noaptea iar drumul a durat 10h cu plecare din Galati. Am stat in vama la Giurgiu cam 30 min dar s-a circulat ok prin Bulgaria. Desi majoritatea drumurilor sunt proaste, autostrada si centura Sofiei sunt bine intretinute. Dar nu a fost o problema ca suntem obisnuiti cu ale noastre.

Cazarea

hotel murite club bansko

Am fost cazati 4 nopti la hotel Murite Club

Locatia este la 4-5 km de statiune, intr-o zona pustie dar de unde se vad frumos muntii si e liniste. Drumul e ok, este loc de parcare, curtea e mare iar in ea sunt 2 cladiri. Hotelul are un lobby frumos si mare, cu semineu si bar. La demisol este un club de noapte (o singura data l-am prins deschis), sala de biliard si mese pentru diferite jocuri. Mai dispune de piscina interioara, jacuzzi cu apa calda, saune (umeda si uscata), spa si masaj. Cam tot ce ti-ai putea dori intr-un hotel.

Camera era micuta dar curata si cu mobilier intretinut. Nu am avut probleme cu apa calda sau caldura insa nu am avut uscator de par la baie si nici minibar. Pentru papucii de unica folosinta am platit 2 leva la receptie.

Oferta a fost all-inclusive iar pe langa cele 3 mese mai era o gustare cu produse de patiserie si ceaiuri. Mancarea era variata, bine gatita si se alimenta mereu. La fiecare masa aveai ce alege chiar daca erai vegetarian iar la pranz mereu am vazut si un tip de peste.

bansko

Printre momentele neplacute a fost unul in care veniti de pe partie, fara bani la noi, am mers sa cer 2 cola de la bar. Barmanul imi cere sa vada bratara (purtam la maini niste bratari albastre pe care trebuia sa le aratam mereu la bar, probabil sa stie ce tip de cazare avem) si imi spune prin semne (nu stia deloc engleza) ca cea din frigider e cu bani iar daca vreau totusi ceva imi da Pepsi de la dozator. Sunt de acord, crezand ca e ceva asemanator sucului de la cinema. Dar am primit 2 pahare cu suc la plic de care nu ne-am putut atinge. Intr-o dimineata chiar s-a terminat “praful” din dozator incat dadea numai apa.

Nici personalul nu era cel mai amabil dar tinand cont ca erau aceeasi de dimineata pana seara, in priza mereu, e de inteles.

restaurant bansko

Prima zi

In ziua sosirii nu am facut mare lucru. Ajunsi inainte de check-in am mers in Bansko sa luam masa. Ne era frig si eram infometati asa ca am intrat in primul restaurant vazut: Mehana. Mi-a placut decorul rustic, cu blanite de oaie, razboaie de tesut si o moara de apa insa mancarea a lasat de dorit. Mancarea a venit greu, chiar si dupa o ora desi nu era aglomerat deloc.

Ne-am intors la hotel, ne-am instalat in camere si am furat cateva ore de somn. Seara ne-am petrecut-o jucand carti.

restaurant mehana

Ziua a doua

Dupa micul dejun am plecat in statiune cu gandul sa urcam pe munte. Este un drum accesibil cu masina pana la 1600m si o parcare destul de mare. Doar ca este inchis des de politie pe masura ce se aglomereaza.

Am incercat sa urcam cu telecabina la 2500m. Cand am vazut coada imensa (erau orele 10.30-11) ne-am razgandit si am mers sa inchiriem schiuri. Echipamentul a costat 35 leva/persoana pentru o zi. Am gasit o partie de incepatori si am considerat ca e destul pentru niste novici ca noi. N-a fost o idee prea buna, pentru ca nu avea teleski si dupa 3-4 coborari nu mai puteam nici sa mai ridic mainile daramite sa mai car skiurile sus. Pe acea partie mai erau si copii cu saniute si chiar turisti care se plimbau ca pe bulevard ceea ce o facea incomoda.

Dupa ce ni s-au facut mainile tentacule am plecat la masa iar restul zilei l-am petrecut la piscina si sauna hotelului.

1600m bansko

Ziua a treia

Stiind ca dupa pranz e mai liber la telecabina am vrut sa urcam pe varful Tudorka la 2500m cu telegondola. Insa dna de la casa de bilete ne-a explicat prin semne, pe harta, ca doar cei cu ski-pass pot urca la 2500. Restul, mai la vale, la 1600m. Bun si asa, numai sa vedem si noi cum e. Am prins o zi insorita iar atmosfera de pe partie mi s-a parut ideala. Oamenii erau relaxati, nu era aglomerat, terasele pline iar muzica pe placul nostru. Pe la 16.30 ne-am asezat la coada sa coboram pentru ca telegondola functiona doar pana la 17.30.

Baietii au mers la piscina iar noi fetele ne-am pregatit pentru seara “magnifica” ce urma sa vina: intrarea in 20-20.

partii bansko

Masa de Revelion a costat 70 euro/persoana dar ne-a lasat un gust amar. Desi nu ma asteptam sa fie distractia de pe lume (nah, tara straina, adunatura de natii, n-ai cum sa-i impaci pe toti) la ora 1 eram deja in pat. Am apreciat ca au grupat romanii intr-o parte si au pus muzica preponderent romaneasca insa bautura iar a fost pe “survival mode”. La o masa de 6 persoane erau 3 sticle de vin, 600ml apa si cate 250ml de suc. Si cate 50 de whiskey de care nu s-a atins nimeni. De mancare nu mai are rost sa pomenesc. Macar ospatarul care se ocupa de sala noastra era 2 in 1, si ospatar si animator si ne-a mai indulcit seara. A dansat si s-a buricat pe manele de parca era majoratul lui.

La orele 00:00 am iesit in curte unde am ciocnit un pahar de sampanie si am admirat focul de artificii organizat de hotel care a fost mai mult decat suficient.

Ziua a patra

Dupa o asa “petrecere nebuna” :)) simteam nevoia sa ne relaxam. Asa ca am mers la Dobrinishte, o localitate aflata la 16km de hotel la o piscina exterioara cu apa calda.

Intrarea era 10 leva si inchirierea halatului 5. Aveau o piscina cu apa calda de care eu nu m-am dezlipit, una cu apa rece si un jacuzzi aproape fierbinte.

Am pierdut acolo cateva ore dupa care am plecat la hotel, am luat masa si ne-am pregatit bagajul.

Cam asta a fost experienta mea din Bansko. Daca sunteti impatimiti ai sporturilor de iarna, merita sa va duceti. Statiunea e frumoasa, animata iar partiile, chiar si cele mai amarate sunt intretinute cu tunuri de zapada. Sunt late iar la teleski erau cozi dar mici, de aprox. 10 oameni.

Cat desper cazare, n-a fost oribila dar nu cred c-as mai cauta-o data viitoare.

Daca as mai reveni? Nu cred. Desi am mai fost intr-o excursie de o zi in Balcic si in trecere prin Veliko nu pot spune ca Bulgaria ma fascineaza.

Voua cum vi se pare Bulgaria si turismul ei?