vama buzaului
Calatorii

Un weekend in Vama Buzaului

In vara asta, din cauza pandemiei, nu am mers decat la Gura Portitei cu cortul. Lucrez de acasa din martie asa ca simt nevoia si ma bucur de orice drum cu masina. Asa ca intr-o vineri seara ne-am hotarat sa mergem undeva in weekend.

Mai avusesem o tentativa de mers cu cortul in Vama Buzaului, impreuna cu unu din frati dar am renuntat din varii motive. Am facut o rezervare in Sacele (nu gaseam in Vama Buzaului) pentru sambata seara iar dimineata ne-am pus la drum.

Am ajuns in Vama Buzaului in jurul orelor 13, rupti de foame. Ne-am dus tinta la o pensiune la iesirea din localitate insa din cauza covidului functiona doar cu circuit inchis. Am luat sfantul Google la mana si astfel am aflat de la Gastro Local.

Este un proiect realizat de localnici cu ajutorul primarului in care cateva familii gatesc pentru turisti. Casele respective fac un fel de “meniul zilei” pe care il afiseaza la poarta iar turistii sunt bineveniti sa serveasca. Smecher nu?

Noi am mancat la familia Bulboaca. Locatia e draguta, curata, cu elemente vintage iar mancarea a fost delicioasa. Au si 2 camere faine de cazare insa noi aveam deja rezervat. Dar pe viitor vom sti unde sa apelam.

gastro local vama buxaului
Gastro Local familia Bulboaca

Am mancat ciorba de vacuta, tocanita de vitel cu mamaliguta si prajitura cu piersici si am platit 60 lei de fiecare.

Cu burtile tepene am plecat in cautarea unor biciclete de inchiriat. Dupa un telefon dat la o pensiune care inchiria biciclete suntem indrumati catre zimbrarie.

Rezervatia de zimbri se afla in localitatea vecina, Acris. La ei am gasit niste biciclete faine cu 10 lei/ora. Am platit intrarea insa am plecat in plimbare cu bicicletele urmand ca parcul de zimbri sa-l vizitam la final.

cascada urlatoarea vama buzaului
Cascada Urlatoarea de sus

Urmarind o harta cu trasee turistice ne-am hotarat sa mergem pana la cascadele Urlatoarele (nu e cea din Busteni). Pana acolo am facut vreo 5km si desi o parte i-am parcurs pe sosea, a meritat. Am mers prin Vama Buzaului si am avut ocazia sa observam cat de faina e localitatea. E curata, sunt pubele dese iar oamenii sunt gospodari –  in fiecare curte se robotea sau repara ceva. Ulitele sunt inguste dar bune si ocazional te poti odihni pe malul Buzaului. Sa nu mai zic ca si linistea e la ea acasa.

Pentru a vedea cascadele, lasi masina intr-o parcare dupa care urci un drum pietruit. Noi l-am urcat cu bicicletele dar cum eu am conditia fizica a unei moluste, de vreo 3 ori am crezut ca-mi iese sufletul. Insa drumul e frumos, cu un covoras verde de iarba, pomi inalti si umbrosi si bancute pe care sa te odihnesti.

Cascadele nu sunt deloc urlatoare, ba mai degraba line si relaxate. Prima mi se pare mai frumoasa pentru ca se prelinge usor pe o stanca rosiatica, aproape neteda. Pe un drum de padure se poate urca si la cea de sus unde poti sa te odihnesti pe iarba la racoare.

cascadele urlatoarele
Cascada Urlatoarea de jos

Am stat si ne-am relaxat vreo ora dupa care ne-am intors la Valea Zimbrilor in Acris. Am returnat bicicletele (dupa 3 ore) si am vizitat parcul pe jos.

Aici am vazut prima data zimbri in realitate. Mi se par fascinanti prin blandetea si statura lor. Ma relaxeaza si i-as privi ore intregi facand…nimic. Alaturi de zimbri mai locuiesc cerbi si caprioare. Unul din ei este foarte constient de frumusetea sa si profita primind morcovi de la copii.

Spre seara ne-am retras la cazare unde am dormit bustean pana duminica dimineata.

Duminica

Dimineata ne-am baut cafeaua in foisor, ne-am luat ramas bun de la gazde si am plecat la Prejmer. Obiectivul era biserica fortificata din Prejmer dar am ramas surprinsi si de sat. Casele vechi sasesti, biserica noua si oamenii imbracati frumos spre biserica ii dadeau un farmec aparte. Parca timpul se oprise pentru o clipa si pusese pe pauza toate grijile si stresul. Am inhalat starea aia de bine, cat am putut.

Biserica evanghelică fortificată din Prejmer, comuna Prejmerjudețul Brașov, a fost construită în secolul XIII pe baza unei vechi bazilici romane datată din secolul al XII-lea. Ansamblul bisericii evanghelice fortificate, format din biserică, incinta fortificată, cu drum de apărare, două turnuri, două bastioane, turn de poartă este monument istoric”.

biserica fortificata prejmer

Este o cetate medievala puternica si bine pastrata si face parte din patrimoniul UNESCO. Pe langa curtea frumoasa si zidurile inalte, in interiorul bisericii se afla o orga superba.

orja bisericii prejmer

In interiorul cetatii sunt cateva magazine de suveniruri de unde puteti lua cafea sau dulceturi, siropuri si ceaiuri handmade. Noi am luat un sirop delicios de miere, lamaie si pastura si un ceai de plante, trandafir si lavanda.

Drumul de intoarcere spre Galatia fost pe la Buzau unde nu puteam sa nu ne oprim la barajul Siriu.

Privelistea e superba iar inaltimea iti lasa un gol in stomac. Nu stiu cum de nu l-am vazut mai devreme.

barajul Siriu

Urmatoarea vizita la Vama Buzaului sigur va fi cu cortul insa astept sa-si intre toamna in drepturi :).